Hoe kan ik mijn laptop herkennen met mijn TV?

Ik heb sinds kort een Sony KDL-55NX810 Led-tv. Nu kan ik draadloos via wifi de foto's, filmpjes en muziek van mijn laptop bekijken en beluisteren op de TV. Mijn ene laptop wordt wel "gevonden" door mijn tv, de ander niet. Laptops onderling vinden elkaar wel. Beide voorzien van windows 7.
Iemand enig idee of ik ergens heel simpel een vinkje oid moet plaatsen zodat de 2e laptop wel gevonden wordt en ik ook hier alles kan bekijken en beluisteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

sharing aanzetten.

Toegevoegd na 6 uur:
zolls is zoals !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe en waar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar de mappen die je wil delen, en rechtsklik, kies voor de optie delen.
zorg dat de pc's in dezelfde werkgroep (meestal werkgroep of workgroup zitten)
evt thuisgroep.
daarnaast is het belangrijk dat ze in dezelfde ip range zitten b(bijv. 192.168.1.xxx (=1 t/m 254) nooit dezelfde als een ander "ding" in je netwerk zllas router, printer of pc)
Draadloos is leuk, maar sluit eens een hdmi kabel aan tussen de twee devices (pc en beelddrager), er gaat een wereld voor je open qua geluid en beeld