Zijn deze 2 gitaren goede beginnersgitaren?

http://nl.kapaza.be/limburg/yamaha-stratocaster-model-en-roland-cube-15-65913939.htm
http://nl.kapaza.be/limburg/mooie-elektrische-gitaar-fender-stratocaster-65855830.htm

Zijn deze gitaren goede gitaren voor beginners?
En welke van de 2 zou ik dan nemen? Als je ook een beetje naar de prijs kijkt (:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (4)

Als je een beginnersgitaar zoekt dan ga ik ervan uit dat je geen tot weinig verstand hebt van gitaren. In dat geval kan een tweede hands een hele slechte keuze zijn. Uiteraard kan je geluk hebben, maar pas later als je er een beetje op speelt weet je wat heel irritant kan zijn, maar dan is het eigenlijk al te laat.

Mijn eerste gitaar ( elec) fender model van Londen City. Iets in die prijsrange ook. Maar nieuw! Deze komen uit Korea en ze hebben tov de amerikaanse modellen bijna tot geen verschil qua geluid. Een geweldig mooi geluid en heel lekker te bespelen. ( in feite worden er geen meer gemaakt maar met een beetje zoeken vind je ze nog wel in shops)
Zal een linkje zoeken. Maar ga in ieder geval goed op zoek naar een gitaar door ze uit te proberen en advies te vragen ( gitaarwinkels)

http://www.guitarteam.nl/london%20city%20spitfire%20gt201123.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Persoonlijk zou ik nr 1 nemen. Tweedehands zou ik voor een Yamaha Pacifica gaan, goede ervaringen mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik van alle twee de merken een gitaar. De eerste de Squier(Fender) was mijn eerte (tweedehands) leuk ding, echter na een tijd wilde ik wat anders en heb toen o.a. een Yamaha erbij gekocht.
Opzich op het eerste oog alle twee leuke begin gitaren.
Maar aangezien je nog maar weinig ervaring mee hebt kun je een paar dingen doen.

1) laat je adviseren in een muziek zaak. ga daar eens kijken wat er zoal te koop is en wat zij jou adviseren.

2) ga eens langs bij die mensen van de advertentie en neem iemand mee (gitaar leraar..) die er meer ervaring mee heeft.

3) vraag in een muziek zaak of je langs mag komen met een tweedehands gitaar die je wilt kopen om advies van hun te krijgen (de verkoper zou dit wel niet erg vinden, mits er iets mis mee is.)

Maar je hoeft echt niet persé een nieuwe gitaar te kopen omdat je weinig ervaring hebt!!

Ik zag bij de advertentie van de Squier dat hij meerdere gitaren heeft en deze weg doet omdat hij er teveel heeft. Dit zou ver mij een reden zijn om er langs te gaan, klinkt redelijk betrouwbaar, en hij zou denk ik ook wel bereid zijn om jou hierbij te helpen of samen met jou naar een deskundige willen gaan.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
over de yamaha kan ik weinig zeggen. wel iets over de squier.

de squier is het goedkoopste instapmodel van squier de "squier affinity strat" MI bagger. en 160 euro is aan de hoge kant qua prijs. squier is een submerk van het bekende fender. er zijn heel wat goede squiers op de markt maar de affinity serie valt daar doorgaans niet onder. de standard serie van squier word al wat beter qua hardware en geluid maar voor het geld wat je ervoor betaald is er beter. de enige serie van squier die ik nu zou aanraden is de classic vibe serie maar die zijn qua prijs buiten je budget.

genoeg aanloop: voor rond de 200 euro is london city je beste keus MI zowel de stratocaster als de telecaster kopieen zijn veel waar voor je geld.

verder

http://www.goeievraag.nl/vraag/kijken-kopen-elektrische-gitaar.239715