Dat kan, maar is wel vreemd, omdat een hond zijn eigen grenzen over het algemeen goed kent.
Is het plotseling, dat je hond oververmoeid is? Dus nu wel en anders nooit? Dan lijkt me een bezoek aan de dierenarts raadzaam.
Als je een pup of jonge hond hebt, dan is het uithoudingsvermogen nog niet zo groot en kunnen ze snel moe zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jazeker, net als mensen, kijk hier maar eens:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=93254.0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er wel aan wat er aan vooraf gegaan is hoor! Heeft de hond heel druk gerend en gedold of gespeeld met andere hondjes? Ook visite kan erg inspannend zijn voor een hond....dan is het redelijk normaal dat ie "stuk" is, maar als ie uit het niks dit doet......dan is er iets niet in orde hoor!
Ja, dat kan : een hond zal zijn baas blijven volgen, als de band goed is, of als de hond afhankeljk is van de baas (zoals bij een pup)

Ik zal nooit vergeten, dat een vriendin en ik met zo'n plak-batje en een klittenband-bal aan het overgooien waren in de branding. Het was een loeiwarme dag, en we stonden tot aan ons middel in zee. We werden hierdoor zó gegrepen, dat we eigenlijk té laat in de gaten hadden dat haar bouvier achter elke door ons overgegooide bal aanzwom. Het arme dier was kapot....en wij voelden ons afschuwelijk egoïstisch en héél erg schuldig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Daarom moet je ook erg oppassen als je gaat fietsen met je hond naast je : achterelkaar draven, terwijl jij heel rustig fietst, is vermoeiend, en moet goed opgebouwd worden, ook al omdat de eeltjes gehard moeten worden, en dat neemt tijd!!